توکسوپلاسما گوندی
شماره 7

در این شماره از نشریه نوید سلامت به بررسی موضوع دیابت (دیابت یک اختلال در سوخت و ساز(متابولیسم) بدن است.) خواهیم پرداخت.
در حالت طبیعی، غذا در معده تبدیل به گلوکز یا قند خون می شود. قند از معده وارد جریان خون می شود. لوزالمعده (پانکراس) هورمون انسولین را ترشح می کند.
این هورمون باعث می شود قند از جریان خون وارد سلول های بدن شود. در نتیجه مقدار قند خون در حد نرمال و متعادل باقی می ماند.

فشار خون
نشریه شماره 8

پرفشاری خون یک بیماری مزمن است که با علت های متفاوت  بروز کرده و می تواند زمینه ساز سایر مشکلات از جمله بیماری های قلبی عروقی شود. علیرغم شایع بودن فشارخون بالا و اهمیت آن به عنوان یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در سراسر دنیا، ۳/ ۱ تا ۳/ ۲ افراد از بیماری خود آگاهی ندارند، بنابراین بر اساس شواهد موجود تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد آن ها تحت درمان قرار می گیرند و از بین این افراد بیماری فشار خون تنها در ۵ تا ۳۰ درصد آن ها کنترل می گردد.

بزودی

بیماری قارچی سطحی
نشریه شماره 4

سایتو مگالوویوروس انساننشریه شماره 5

در این شماره از نشریه نوید سلامت به بررسی موضوع بیماری سایتومگالوویروس انسان (HCMV)میپردازیم و امید است اطلاعات مناسبی را پس از مطلالعه این شماره پیرامون این موضوع برای مخاطبین خود به ارمغان آوریم مطالعات نشان داده است که عفونت CMVدر جمعیت عمومی شایع است  و به آسانی قابل شناسایی نمیباشد

معرفی عناصر کم یاب
نشریه شماره 6

آزمایشگاه تشخیص طبی و پاتوبیولوژی نوید به منظور  اندازه گیری سطح سرمی عناصر کم یاب (سرب، سلنیوم، کروم و …) اقدام به تجهیز این مرکز به دستگاه جذب اتمی (SpectrAA- Z220VARIAN نموده است . این دستگاه در حال حاضر جزو پیشرفته ترین و معتبر ترین دستگاه های تعیین غلظت عناصر به روش جذب اتمی قرار دارد. دقت، صحت در کنار سرعت بالای دستگاه از مزایای عمده آن می باشد.

ویروس سلول T
نشریه شماره 1

در این شماره از نشریه نوید سلامت به بررسی موضوع ویروس سلول T و یا در اصلاح انگلیسی HTLV-1 میپردازیم و امیدواریم اطلاعات مفیدی را پس از مطالعه این شماره، برای مخاطبین خود به ارمغان آوریم.ویروس لنفوتروپیک سلول T انسانی نوع ۱ (انگلیسی: Human T-lymphotropic virus 1) یا به‌اختصار «HTLV-I»، که با نام ویروس لنفومای سلول T بالغین، نوع یک هم شناخته می‌شود، یک رترو ویروس از خانوادهٔ ویروس تی-لنفوتروپیک انسانی (HTLV) است

دیابت
نشریه شماره 2

در این شماره از نشریه نوید سلامت به بررسی موضوع دیابت (دیابت یک اختلال در سوخت و ساز(متابولیسم) بدن است.) خواهیم پرداخت.
در حالت طبیعی، غذا در معده تبدیل به گلوکز یا قند خون می شود. قند از معده وارد جریان خون می شود. لوزالمعده (پانکراس) هورمون انسولین را ترشح می کند.
این هورمون باعث می شود قند از جریان خون وارد سلول های بدن شود. در نتیجه مقدار قند خون در حد نرمال و متعادل باقی می ماند

بیماری ها منتقله آمیزشی
نشریه شماره 3

در این شماره از نشریه نوید سلامت به بررسی موضوع عفونت های منتقله آمیزشی میپردازیم و امید است اطلاعات مناسبی را پس از مطالعه این شماره پیرامون این موضوع برای مخاطبین خود به ارمغان آوریم.
بیماری های آمیزشی یا عفونت های منتقله آمیزشی (به انگلیسی: sexually transmitted disease ) STD)) نامی کلی برای بیماری های گوناگونی است که از طریق انواع روش‌های آمیزش جنسی انتقال پیدا می‌کنند.

آدرس :خراسان رضوی ، مشهد ،احمدآباد ، بین پاستور و قائم ،جنب ورودی مترو ساختمان هدایت ، پلاک 119
ساعت کاری:7 صبح الی 9 شب (پنجشنبه ها 7 صبح الی 8 شب)
ایمیل:info@navidmedlabs.com

© آزمایشگاه نوید

© آزمایشگاه نوید
Powered By Raymon