تحقیقات حمایت شده توسط NIAID برای بیماری‌های قارچی شامل مطالعه زیست‌شناسی اساسی ارگانیسم‌هایی است که باعث ایجاد این بیماری‌ها می‌شوند تا واکسن تولید کنند و راه‌های بهتری برای تشخیص، درمان و پیشگیری از عفونت ارائه دهند.

کاندیدیازیس

کاندیدا مخمرهایی هستند که روی پوست، غشاهای مخاطی و در مجرای روده یافت می‌شوند. رشد بیش از حد این مخمرها می‌تواند باعث ایجاد علائم شود. به عنوان مثال، کاندیدیازیس که در دهان یا گلو ایجاد می‌شود، «برفک» یا کاندیدیاز اوروفارنکس نامیده می‌شود. کاندیدیازیس در واژن معمولا به عنوان «عفونت مخمری» شناخته می‌شود. برای افرادی که عوامل خطر خاصی دارند، رشد بیش از حد این قارچ‌ها می‌تواند باعث کاندیدیازیس تهاجمی شود – یک عفونت جدی که می‌تواند خون، قلب، مغز، چشم‌ها، استخوان‌ها و سایر قسمت‌های بدن را تحت تاثیر قرار دهد. کاندیدمی، عفونت جریان خون با کاندیدا، شایع‌ترین شکل کاندیدیازیس تهاجمی است و اغلب بیماران بستری در بیمارستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بیش از 20 گونه از مخمرهای کاندیدا وجود دارد که می‌توانند باعث عفونت انسان شوند، اما بیشتر عفونت‌ها توسط Candida albicans، C. glabrata، C. parapsilosis و C. tropicalis ایجاد می‌شوند. کاندیدا اوریس یک گونه قارچی تازه ظهور است که شناسایی آن دشوار است و اغلب به چندین داروی ضد قارچ مقاوم است.

محققان تحت حمایت NIAID در حال توسعه ابزارهای ژنتیکی برای تعیین علت مقاومت دارویی، درک چگونگی تبدیل شدن کاندیدا به یک پاتوژن مهاجم و شناسایی داروهای جدید برای درمان عفونت هستند. حمایت NIAID همچنین به توسعه سنجش‌هایی برای تشخیص سریع کاندیدمی و یک واکسن تجربی برای محافظت در برابر عفونت کاندیدا منجر شده است.

کریپتوکوکوزیس

قارچ کریپتوکوکوس در خاک در سراسر جهان یافت می‌شود و اغلب با مدفوع پرندگان همراه است. دو گونه اصلی وجود دارد که باعث بیماری می‌شوند: Cryptococcus neoformans و C. gattii. این قارچ‌ها به ندرت باعث عفونت در افراد سالم می‌شوند، اما می‌توانند برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مانند افراد مبتلا به HIV/AIDS، بسیار جدی باشند. عفونت معمولاً زمانی رخ می‌دهد که فردی در قارچ تنفس کند. شایع‌ترین محل عفونت ریه ها و سیستم عصبی هستند. در آفریقای زیر شاران، مننژیت کریپتوکوکی شایع ترین علت مننژیت در بزرگسالان است و علت اصلی مرگ و میر در افراد مبتلا به HIV/AIDS است.

محققان تحت حمایت NIAID ژنوم چندین گونه کریپتوکوک را توالی یابی کرده‌اند تا مشخص کنند که چگونه مغز را هدف قرار می‌دهند و چرا برخی از گونه‌های بالینی باعث بیماری شدید می شوند، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی‌کنند. تحقیقات اضافی تحت حمایت NIAID بر شناسایی مسیرهای قارچی جدید متمرکز شده است که می‌تواند برای توسعه دارو مورد هدف قرار گیرد. درک چگونگی رفع عفونت کریپتوکوک توسط پاسخ ایمنی و ساخت واکسنی برای محافظت از افراد در معرض خطر عفونت کریپتوکوک.

آسپرژیلوزیس

آسپرژیلوس یک کپک معمولی (نوعی قارچ) است که در داخل و خارج از خانه یافت می‌شود. افراد هر روز بدون اینکه بیمار شوند، هاگ‌های متعدد آسپرژیلوس را تنفس می‌کنند. با این حال، افرادی که سیستم ایمنی ضعیف یا بیماری‌های ریوی دارند، در معرض خطر ابتلا به مشکلات سلامتی ناشی از آسپرژیلوس هستند. انواع مختلفی از آسپرژیلوزیس وجود دارد که از بیماری خفیف تا جدی را شامل می‌شود. به عنوان مثال، آسپرژیلوس می‌تواند بدون ایجاد عفونت باعث التهاب در ریه‌ها (آسپرگیلوز برونکوپولمونری آلرژیک) یا سینوس‌ها (سینوزیت آسپرژیلوس آلرژیک) شود. آسپرژیلوزیس تهاجمی یک عفونت نادر و جدی ریه یا سایر سیستم‌های بدن است و عامل اصلی مرگ و میر در افراد دارای نقص ایمنی است.

محققان تحت حمایت NIAID در حال شناسایی مسیرهای قارچی مسئول عفونت انسان و تعیین نحوه واکنش سیستم ایمنی و پاکسازی عفونت‌های آسپرژیلوس هستند. مقاومت دارویی یک نگرانی در حال ظهور برای آسپرژیلوس است و NIAID از تحقیقات برای تعیین علت افزایش مقاومت و شناسایی داروهای ضد قارچی جدید برای درمان آسپرژیلوز حمایت می‌کند. تشخیص آسپرژیلوزیس ممکن است دشوار باشد. بنابراین، NIAID از تحقیقات برای شناسایی سریع عفونت‌های ریوی از طریق تشخیص‌های مبتنی بر تنفس حمایت می‌کند.

هیستوپلاسموز

هیستوپلاسموز توسط قارچ Histoplasma capsulatum ایجاد می‌شود. این قارچ در خاکی که حاوی مقادیر زیادی مدفوع پرندگان یا خفاش است یافت می‌شود. هیستوپلاسما را می‌توان در سراسر جهان یافت، اما در ایالات متحده، عمدتاً در ایالات مرکزی و شرقی، به ویژه در امتداد دره رودخانه اوهایو و می سی سی پی یافت می‌شود. افراد پس از تنفس در هاگ‌های میکروسکوپی قارچ، به ویژه در حین فعالیت‌هایی که خاک آلوده را مختل می‌کنند، دچار عفونت می‌شوند. در افراد سالم، این بیماری معمولاً خود محدود شونده است و با علائم خفیف شبیه آنفولانزا مشخص می‌شود. در افراد با سیستم ایمنی ضعیف، هیستوپلاسموز می‌تواند شدید باشد و برای رفع بیماری نیاز به درمان طولانی مدت ضد قارچی دارد.

محققان تحت حمایت NIAID در حال شناسایی مسیرهای لازم برای قارچ‌ها برای ایجاد عفونت و عوامل ایمنی انسانی هستند که برای پاکسازی عفونت لازم است. NIAID همچنین از توسعه سنجش‌های سریع برای تشخیص عفونت هیستوپلاسما پشتیبانی می‌کند.

پنومونی پنوموسیستیس

پنومونی پنوموسیستیس که PCP نامیده می‌شود توسط قارچ Pneumocystis jirovecii ایجاد می‌شود. این قارچ از طریق هوا و از فردی به فرد دیگر پخش می‌شود. PCP در افراد سالم بسیار نادر است، اما قارچ عامل بیماری می‌تواند بدون ایجاد علائم در ریه‌های آنها زندگی کند. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مانند افراد مبتلا به HIV/AIDS، بیماران سرطانی، و افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی یا خودایمنی که از داروهای خاصی استفاده می‌کنند که سیستم ایمنی را تضعیف می‌کنند، در معرض خطر ابتلا به عفونت‌های PCP جدی هستند که نیاز به درمان دارند.

محققان تحت حمایت NIAID در حال توسعه تشخیص‌ها و درمان‌های جدید برای درمان PCP هستند.