اگر آسم دارید، توصیه‌های پزشک خود را در مورد نحوه مدیریت بیماری دنبال کنید. برای امنیت بیشتر:

روش‌های دیگر را جایگزین درمان‌های توصیه شده یا تجویز شده خود نکنید.

با پزشک خود در مورد افزودن هرگونه محصولات بهداشتی یا شیوه‌های مکمل به برنامه مدیریت آسم خود مشورت کنید. اگر داروی آسم مصرف می‌کنید، قبل از شروع مصرف مکمل‌های غذایی با پزشک خود صحبت کنید. برخی از مکمل‌های غذایی و داروها می‌توانند به روش های‌مضری با هم تداخل داشته باشند.

در مورد سودمندی روش‌های مکمل برای آسم چه می‌دانیم؟

شواهد، استفاده از رویکردهای بهداشتی مکمل را به جای مدیریت پزشکی اثبات شده برای آسم پشتیبانی نمی‌کنند.

هنگامی که علاوه بر مدیریت پزشکی اثبات شده، از رویکردهای بهداشتی مکمل استفاده می‌شود تا به افراد مبتلا به آسم کمک کند تا استرس، اضطراب یا افسردگی را مدیریت کنند، ممکن است به آنها کمک کند احساس بهتری داشته باشند و کنترل آسم خود را بهبود بخشند.

درباره بی خطر بودن روش‌های مکمل برای آسم چه می‌دانیم؟

بیشتر رویکردهای سلامت روانی و جسمی مکمل اگر به درستی اجرا شوند به ندرت عوارض جانبی جدی دارند.

بسیاری از رویکردهای تغذیه‌ای، مانند مکمل‌های غذایی، به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، برخی از مکمل‌های غذایی ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند یا به روش‌های نامطلوبی با داروها تداخل داشته باشند. افراد مبتلا به آسم باید در مورد استفاده از مکمل‌های غذایی با پزشکان خود صحبت کنند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) هشدار داده است که محصولات آسم هومیوپاتی بدون نسخه توسط FDA از نظر ایمنی یا اثربخشی ارزیابی نشده‌اند.

درباره آسم

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که می‌تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. علائم ممکن است شامل خس خس سینه، سرفه یا سفتی قفسه سینه باشد. بیش از 25 میلیون نفر در ایالات متحده به آسم مبتلا هستند.

در آسم، راه‌های هوایی (لوله‌هایی که هوا را به داخل و خارج از ریه‌ها می‌رسانند) ملتهب و گاهی باریک می‌شوند. علائم آسم می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و هر روز یا فقط گاهی اوقات رخ دهد. تشدید شدید آسم (حملات آسم) می‌تواند تهدید‌کننده زندگی فرد باشد. آسم سالانه حدود 1.6 میلیون مراجعه به اورژانس در ایالات متحده و بیش از 3500 مرگ و میر دارد.

مدیریت موثر آسم شامل انجام معاینات منظم آسم با پزشک، استفاده صحیح از داروهای آسم، اجتناب از محرک‌های آسم و حفظ یک سبک زندگی سالم است.

درباره رویکردهای سلامت مکمل

رویکردهای سلامت مکمل، گروهی از سیستم‌ها، شیوه‌ها و محصولات مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی متنوعی هستند که منشأ آنها خارج از جریان اصلی پزشکی است. آنها شامل محصولات و اعمالی مانند مکمل‌های گیاهی، سایر مکمل‌های غذایی، مدیتیشن، دستکاری ستون فقرات، و طب سوزنی هستند.

رویکردهای مکمل را می‌توان بر اساس ورودی درمانی اولیه آنها (نحوه دریافت یا ارائه درمان) طبقه بندی کرد که عبارتند از:

  • تغذیه (به عنوان مثال، رژیم‌های غذایی خاص، مکمل‌های غذایی، گیاهان دارویی، پروبیوتیک‌ها، درمان‌های مبتنی بر میکروب)
  • روانشناختی (به عنوان مثال، مدیتیشن، هیپنوتیزم، موسیقی درمانی، درمان‌های آرامش بخش)
  • فیزیکی (به عنوان مثال، طب سوزنی، ماساژ، دستکاری ستون فقرات)
  • ترکیبات روانشناختی و جسمی (مانند یوگا، تای چی، رقص درمانی، برخی از اشکال هنر درمانی) یا روانشناختی و تغذیه‌ای (مانند غذا خوردن آگاهانه)
  • رویکردهای تغذیه‌ای شامل مواردی است که مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه (NCCIH) قبلاً به عنوان محصولات طبیعی طبقه بندی می‌کرد، در حالی که رویکردهای روانشناختی و یا فیزیکی شامل مواردی است که به عنوان اعمال ذهن و بدن در نظرگرفته می‌شد.

آنچه علم در مورد رویکردهای مکمل برای آسم می‌گوید:

رویکردهای روانی و فیزیکی

رویکردهای سلامت مکمل، از جمله رویکردهای روانی و فیزیکی، جایگزینی برای درمان پزشکی آسم نیستند؛ با این حال محققان در حال مطالعه برخی از این رویکردها هستند تا ببینند که آیا آنها ممکن است مکمل‌های مفیدی برای برنامه‌های درمان آسم باشد.

اضطراب و استرس با بدتر شدن علائم آسم مرتبط است و کنترل ضعیف آسم با علائم بیشتر اضطراب و افسردگی مرتبط است. رویکردهایی که به افراد مبتلا به آسم کمک می‌کند استرس، اضطراب یا افسردگی را مدیریت کنند ممکن است به آنها کمک کند احساس بهتری داشته باشند و کنترل آسم خود را بهبود بخشند.